Degenen die dat krantje gemaakt hebben, en je weet wie dat zijn, kunnen je vragen zonder moeite beantwoorden ... denk ik.
Jij hebt de reclame van Sonneveld ook gezien, gok ik? Ik heb namelijk de makers al gemaild, maar zal (als ze antwoorden) wel maandag worden voor ze reageren. Hoewel ik vaker bedrijven gemaild heb voor fonts en nooit een reactie krijg.
Als ze niet terugmailen is dat de enige optie denk ik :P De ene font lijkt wel op Zone ExtraBold, maar het is 'm toch niet helemaal. Vooral de S lijkt niet...
Nafets ha detto 
Jij hebt de reclame van Sonneveld ook gezien, gok ik? ...
Kwam een paar minuten geleden op SBS9 langs

Ik zag 'm een paar dagen geleden ook

Heb gevonden wie de commercial heeft gemaakt en specifiek wie de illustraties heeft gemaakt. Schijnt een vent uit Stockholm te zijn (Marcel Schmetz) die veel hand drawn fontdingen maakt, dus ik vrees dat alles handgemaakt is. Maar ik heb de beste man gemaild, dus ik wacht af of ik een reactie krijg.
Ik zag die commercial voor het eerst op de site van de makers. Google sonneveld images en je ziet hem wel voorbijkomen. Op de X en de Z na lijken alle hoofdletters te zien te zijn. Zone extra Bold komt redelijk in de buurt maar vraagt een hoop editing om dit na te maken. Dus, nee, dank u

Ik zit de video een paar keer te bekijken en inderdaad; de meeste hoofdletters zitten erin. Ik ga een poging wagen alle letters in Illustrator te maken, dat moet te doen zijn. Nu kijken of ik iets kan vinden om de font van deze topic te maken.
@koeiekat, het is me inmiddels gelukt de letters (van Amsterdamsche Courant, etc.) in Adobe Illustrator te maken.
Fuso orario: CEST. Ora sono le 05:21